Blogomanija: drugi dan - negativni PR, Visa, kako zaraditi od bloga - foto Goran Zlatković
Blogomanija: drugi dan - negativni PR, Visa, kako zaraditi od bloga - foto Goran Zlatković

Drugi dan Blogomanije doneo je mnogo zanimljivih tema, a akcenat je bio na stručnim panelima. Teme su se kretale u rasponu od Visa influensera, preko Visa e-commerce trendova i pitanja zašto glupi ljudi postaju poznati, pa do toga da li postoji negativni PR… a Dragan Varagić je pokušao da objasni kako se može zarađivati od bloga na konkretnim primerima.

Blogomanija: drugi dan - negativni PR, Visa, kako zaraditi od bloga - foto Goran Zlatković
Blogomanija: drugi dan – negativni PR, Visa, kako zaraditi od bloga – foto Goran Zlatković

Drugi dan počeo je izlaganjem Kristine Ercegović o važnosti i moći networkinga. Kristina je preduzetnica iz Zagreba, koja je već prodala 2 od 3 firme koje je pokrenula. Autorka je regionalnog bestselera Sam svoj gazda i kreatorka najpopularnijeg poslovnog druženja u regionu Business café, a godinama piše blog kojim inspiriše ljude da pokrenu sopstveni biznis i žive punim plućima.

Blogomanija: drugi dan - negativni PR, Visa, kako zaraditi od bloga - foto Goran Zlatković
Blogomanija: drugi dan – negativni PR, Visa, kako zaraditi od bloga – foto Goran Zlatković

Panel Zašto glupi ljudi postaju poznati? – Uloga televizije u stvaranju Internet zvezda & vice versa. Moderatorka, Hana Hadživdagić postavila je pitanje odakle glupim ljudima medijska pažnja, na šta joj je voditeljka Snežana Dakić, odgovorila da mnogi voditelji uglavnom prozivaju glupe ljude kako bi se gledaoci zgrožavali. Ali, kada bismo se vratili na to ko je kriv, to su apsolutno marketinške agencije koje su nametnule televizijama da imaju što veću gledanost, odnosno šer, jer nije bitno kako će se isti steći. Snežana je na kraju odgovora dodala da je, na primer, rijaliti Farma državni univerzitet za Parove.

Blogomanija: drugi dan - negativni PR, Visa, kako zaraditi od bloga - foto Stefan Danilović
Blogomanija: drugi dan – negativni PR, Visa, kako zaraditi od bloga – foto Stefan Danilović

VISA je na treću regionalnu konferenciju Blogomanija Fashion&Beauty dovela grupu uticajnih ljudi iz online sveta: Daria Martynovich (Ukrajina), Ivan Istomin (Ukrajina), Vadim Liu (Kazahstan), Aynur Guzel (Azerbejdžan) i Molder Aidash (Azerbejdžan).

Moderator je bila Teodora Stanković, PR direktor Komunikacijskog Laboratorija.

VISA-ini influenseri imaju zajednički cilj, a to je da se predstave u što prirodnijem izdanju, kako bi ljudima prikazali svoj svakodnevni život. Ugovori sa mnogo kompanija im nisu prioritet jer je u pitanju kvalitet, a ne kvantitet u njihovom predstavljanju i reklamiranju brendova. Oni ne zastupaju samo beauty & fashion proizvode, već i everyday i elektronske stvari za čiju upotrebu postaju eksperti i na najbolji način ih predstavljaju.

Svakodnevnu kupovinu uglavnom obavljaju karticom i to onom koja se nalazi na njihovom telefonu (jer se neretko desi da zaborave novčanik). Veruju VISA plaćanju, iako se u mestima sa kojih dolaze ne vrši u tolikoj meri online plaćanje. Takođe, žele da predstave i zanimljivu stranu svog života blogujući, putem čega će svoje pratioce nasmejati i zabaviti.

Bilo je teško i u njihovom regionu objasniti zanimanje blogera, ali sada je to postalo vrlo popularno zanimanje. Blog nije njihovo osnovno zanimanje, oni su svestrani i bave se i tehnikom, dizajnom, PR-om i raznim sportovima i rekreacijom. Ističu da bloger može biti na Twitter, Tumblr ili Instagram aplikaciji, zavisno od afiniteta i popularnosti na mrežama.

Priznaju da nisu mnogo povezani sa našim influencerima, ali znaju i prate Yasserstain YouTube kanal sa naših prostora.

Blogomanija: drugi dan - negativni PR, Visa, kako zaraditi od bloga - foto Goran Zlatković
Blogomanija: drugi dan – negativni PR, Visa, kako zaraditi od bloga – foto Goran Zlatković

Panel pod nazivom Sorry NOT Sorry ili Negativni PR vodila je Nataša Bujas (Blumen Group), a njeni sagovornici na panelu su bili Cvijeta Radović (Media Life), Jelena Pavićević (Benefit Communications), Nikola Vukomanović (Privredna komora Srbije), Aleksandra Kolarić (HUOJ) i Mirjana Vlaisavljević (PR Icps Infinity).

Složili su se da se PR veoma uzdigao u poslednjih 20 godina u našem regionu, jer su ljudi shvatili od kolike je važnosti njihova prezentacija javnosti i komunikacija sa potrošačima. Ističu da, baviti se PR-om znači razmišljati o svom klijentu, a ne o sebi. Jedino tako uspećete da istaknete i uzdignete svoj brand za koji radite.

Preuzimanje odgovornosti i inicijative, uz obavezno znanje postavlja se važnost PR u organizaciji. Društvene mreže su postale ozbiljna olakšica, ali i pretnja PR sektoru, jer jedna negativna reakcija može ozbiljno da uruši ovaj sektor bez strategije.

Poslednje pitanja za paneliste je bilo Čime bi se bavili da to nije njihova trenutna profesija – PR, svi su ostali negde u krugu svoje profesije, dok je jedino Nikola izjavio da bi bio kuvar.

Blogomanija: drugi dan - negativni PR, Visa, kako zaraditi od bloga - foto Goran Zlatković
Blogomanija: drugi dan – negativni PR, Visa, kako zaraditi od bloga – foto Goran Zlatković

Prezentaciju Moć email marketinga, održao je Luka Frljužec, Mail Plus Zagreb. Luka je govorio o tome kako ne treba da zanemarimo moć email komunikacije, na koje sve načine možemo da zainteresujemo buduće klijente samo jednim emailom.

Blogomanija: drugi dan - negativni PR, Visa, kako zaraditi od bloga - foto Goran Zlatković
Blogomanija: drugi dan – negativni PR, Visa, kako zaraditi od bloga – foto Goran Zlatković
Blogomanija: drugi dan - negativni PR, Visa, kako zaraditi od bloga - foto Goran Zlatković
Blogomanija: drugi dan – negativni PR, Visa, kako zaraditi od bloga – foto Goran Zlatković

Dragan Varagić je održao zanimljivu i posećenu prezentaciju kao odgovor na večito pitanje: Kako (se) prodati na Interentu?, tj. da li je moguće zarađivati od bloga. Navedeno je nekoliko case study-ja i konkretan primer Marije Zivlak i njenog bloga Women’s tennis blog (www.womenstennisblog.com), koji je postao zvanični partner WTA (Women’s Tennis Association). Jedan od načina kako doći do zarade Varagić je naveo da je potrebno da svaki bloger obezbedi da konstantno bude drugačiji, da se izdvaja od ostalih. Od nekih konkretnih aktivnosti za mogućnost za zaradu od bloga, naveo je affiliate program preko Affiliate Marketing Network PartnerskiProgrami.net.

Izvor: Novaenergija.net

Pročitajte još:

Portal Recepti i Kuvar online je svrstan u TOP 50 sajtova u Srbiji!

Ukoliko vas interesuju svi naši recepti, kliknite na link: RECEPTI. Zbirke najboljih recepata naših saradnika nalaze se u sekciji kuvar, ukoliko želite više da pročitate, klikinte na link: KUVAR. Ukoliko želite da pogledate našu naslovnu stranu, kliknite na link: RECEPTI I KUVAR ONLINE homepage.

Ne propustite nijedan recept – Recepti i kuvar online na Facebook-u. Ostanite u toku, pratite Recepti i Kuvar twitter obaveštenja!