Belgrade in Your pocket „Pretvorimo region u atraktivnu turističku destinaciju“
Belgrade in Your pocket „Pretvorimo region u atraktivnu turističku destinaciju“

02.10.2018. je u hotelu Hilton organizovana jedinstvena konferencija pod nazivom „Pretvorimo region u atraktivnu turistički destinaciju”. Povod za ovaj skup bio je nedavno objavljivanje internacionalnog vodiča Belgrade In Your Pocket a Antoanela Petrović direktor In Your Pocket Serbia je otvarajući skup naglasila da je njenom timu izuzetno drago što je i Beograd uvršten u mapu vodiča kao grad koji već godinama važi za novu, atraktivnu turističku destinaciju. Gospođa Petrović je dodala da je vodič Belgrade In your pocket u formi džepne mape i brošure štampan u tiražu od po 20.000 primeraka i postavljen na više od 170 frekventnih lokacija koje turisti često posećuju u Beogradu.

„Činjenica da smo u periodu od 2 meseca veoma uspešno distrubuirali preko 70% tiraža Belgrade In your Pocket, dovoljno govori o broju turista koji posećuju Beograd kao i to da bez dileme postoji opravdana potreba za tako kvalitetnim vodičem kao što je ovaj. Osim u štampanim izdanjima mnogo više informacija se nalazi na web strani koju godišnje poseti preko 19 miliona putnika širom sveta. Informacijama se može pristupiti i uz pomoć mobilne aplikacije koja radi i u online i offline režimu. Cilj Serbia In Your Pocket u narednom periodu je da postane standardno izdanje za grad Beograd u želji da se na taj način poveća kvalitet informisanja turista kao i da tim In your pocket kreira slična izdanja i za ostale gradove i regione u Srbiji“, zaključila je Petrović.

Belgrade in Your pocket „Pretvorimo region u atraktivnu turističku destinaciju“
Belgrade in Your pocket „Pretvorimo region u atraktivnu turističku destinaciju“

Ispred Privredne komore Srbije učesnike konferencije je pozdravila dr Maja Stošković direktor Sektora usluga koja je ukazala na činjenicu da je PKS sa zadovoljstvom podržalala ovu konferenciju koja u fokusu ima jednu od najperspektivnijih privredih grana tj. turizam koji zahvaljujući svom multiplikovanom efektu utiče značajno i na ostale privrede grane, pospešuje zaposlenost i doprinosi celokupnom privrednom razvoju. „Turizam je živa grana industrije i svaka promena, od meteorološke do privredne, vidno utiče na dnevni protok turista, manifestacije, broj letova, a razvoj destinacije zavisi od ekonomske stabilnosti same zemlje i regiona. Još veće zadovoljstvo i kvalitet današnjem skupu dali su gosti iz regiona, eminenti stručnjaci iz oblasti turizma sa kojima ćemo danas kroz primere dobre prakse pokušati da pronadjemo načine kako da se povežemo, radimo zajedno, kreiramo nove inovativne sadržaje, koji će biti prepoznati ne samo od turista iz Evrope već i prekookeanskih zemalja. Zajednički kroz sinergiju, resurse, potencijal, znanje i iskustva region ćemo pretvoriti u atraktivnu turističku destinaciju, kroz povećanje broja turista i veću prepoznatiljivost“, istakla je između ostalog Stošković i dodala da je uspešno kreiranje zajedničke turističke ponude potvrda da je turizam prepoznat kao važan instrument regionalne saradnje te da je Privredna komora napravila prvi korak u povezivanju regiona još pre dve godine kreirajući zajednički turistički proizvod najpre sa Crnom Gorom, a od skora i sa Makedonijom.

Sa ovim proizvodima će se Komora Srbije do kraja godine sa svojim članicama prijaviti za novčana sredstva koja KIF (Komorski Investicioni Forum) obezbedjuje za zajedničke turističke proizvode minimum 3 zemlje u regionu.

Događaju je prisusustvovao i direktor Turističke organizacije Beograda i tom prilikom ukazao na veoma dobre rezultate koje Beograd kao prestonica beleži u smislu povećanja broja turista. „Turizam smatram društvenom pojavom a ne samo privrednom granom. Turizam nije zero game i kada govorimo o ovom delu koji se odnosi na ekonomiju i privredu, regionalno povezivanje je upravo ono što je neophodno kako bismo posebno na tim velikim prekomorskim tržištima mogli da nastupimo zajedno jer gledano iz Kine, Amerike ovaj naš region izgleda kao jedna mala uličica, jer ko će preći 10.000 kilometara ili ako hoćete 7.500 hiljada milja i odsesti samo u Beogradu, koliko god ja mislio da je Beograd lep i da u njemu vredi provesti čitav život a ne samo nekoliko dana. Ja sam kao direktor TOB i u ranijim kontaktima naglasio da sam veoma srećan što se organizuje jedan ovakav skup i da nam povezivanje donosi svima korist. Citirajući Marka Tvena koji je rekao da su putovanja najbolje ubice predrasuda Popović je naglasio da kada ljudi otputuju u neko mesto o kome su slušali moguće je i svašta, pogotovu kad su u pitanju ove moderne komunikacije, tek kada odete i vidite gde ti ljudi žive i kako žive, vi upoznate te ljude i imate svoje mišljenje o tome i ne zavisite od tuđeg mišljenja“, zaključio je Popović.

Regionalno povezivanje neophodno je da bi ovaj deo Evrope bio atraktivan za turiste sa prekomorskih tržišta, a jedan od načina da se njihov dolazak podstakne je formiranje zajedničkog turističkog proizvoda i međusobna saradnja – zaključak je konferencije na kojoj se okupio veliki broj eminentnih turističkih i ekonomskih stručnjaka iz celog regiona – iz Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Makedonije i Crne Gore.

U drugom delu skupa diskutovalo se o novim trendovima u turizmu, o tome koliko region uspeva da „uhvati korak sa svetom“ i koliko međusobno povezivanje i kreiranje zajedničkih ponuda može da utiče na poboljšanje kvaliteta turističkih ponuda i privlačenje većeg broja stranih turista.

Belgrade in Your pocket „Pretvorimo region u atraktivnu turističku destinaciju“
Belgrade in Your pocket „Pretvorimo region u atraktivnu turističku destinaciju“

Primere dobre prakse iz regiona koji su uključili više država ili koji su postigli značajne rezultate i lako se mogu primeniti i na ostala tržišta prezentovali su Tijana Maljković sekretarka Udruženja za turizam PKS, Mr.sc. Dijana Katica predsednica Udruge za turizam i ruralni razvoj “Klub članova Selo„ iz Hrvatske – projekat „Ruralni turizam i turističke rute u funkciji regionalnoga turističkoga proizvoda“, Martin Bratanič direktor Regionalne razvojne agencije Posavje iz Slovenije, Miroslav Rađen direktor turističke organizacije regije Zapadna Srbija- projekat “Čarobni turistički prsten, od ideje do realizacije” i Boro Marić predstavnik Greenways iz Banja Luke koji je predstavio projekat ’’Pecka-pretvaranje lokacije u destinaciju“.

Izvor: saopštenje za medije, Vanja Kovačev, Nord Communications

PROČITAJ: GDE MOŽE DA SE KUPI KNJIGA TRADICIONALNI RECEPTI DOMAĆE SRPSKE KUHINJE?

Pročitajte još:

Najbolji recepti na Android aplikaciji za vaš mobilni telefon ili tablet!

Portal Recepti i Kuvar online je svrstan u TOP 50 sajtova u Srbiji!

Ukoliko vas interesuju svi naši recepti, kliknite na link: RECEPTI. Zbirke najboljih recepata naših saradnika nalaze se u sekciji kuvar, ukoliko želite više da pročitate, klikinte na link: KUVAR. Ukoliko želite da pogledate našu naslovnu stranu, kliknite na link: RECEPTI I KUVAR ONLINE homepage.

Ne propustite nijedan recept – Recepti i kuvar online na Facebook-u. Ostanite u toku, pratite Recepti i Kuvar twitter obaveštenja!