Afrodite Mode Collection (AMC) je privatna porodična firma osnovana 1989. godine od strane Afrodite i Milana Bajića. Od 2009 godine, menadžment tim je ojačan ulaskom druge generacije osnivača: Branislava i Marijane Bajić.
Osnovna delatnost kompanije je proizvodnja i prodaja ženske konfekcije (u rasponu veličina od 36 do 50) vrhunskog kvaliteta i dizajna, namenjena svim potrebama savremene moderne i poslovne žene. AMC stalno ulaže u inovativne tehnologije proizvodnje, kao i ljudske resurse, a posebno se ponose društveno odgovornim poslovanjem, za šta je kompanija bila više puta nagrađivana.
Kompanija AMC broji 120 zaposlenih, poseduje 2 proizvodna pogona, 13 maloprodajnih objekata i razgranatu veleprodajnu mrežu u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj. Godišnja prozvodnja AMC-a je preko 80.000 odevnih predmeta, raspoređenih u 2 sezone – Proleće/leto i Jesen/zima, gde svaka sezona ima preko 15 outfita. Iza svake autorske kolekcije stoji kreativni tim, modni kreatori Valentina Obradović i Bojan Bozić, koji su više puta nagrađivani i koji AMC dami pružaju osećaj zadovoljstva, samopouzdanje i jasan vizuelni identitet.
Kako nastaju AMC modeli? Ovo je foto priča o modelima AMC – Afrodite Mode Collection, kako nastaje vrhunska moda, korak po korak…
Modni kreatori Valentina Obradović i Bojan Božić, istražuju tržište i na osnovu svetskih trendova, koje prate na specijalnim modnim platformama, uz posete brojnim sajmovima, prikupljaju ideje za svoje kreacije. Iz komercijale dobijaju informacije o najprodavanijim artiklima i koji su zahtevi tržišta, pre nego se krene u izradu same kolekcije.
U svakom trenutku kreatori rade na 6 kolekcija (u ovom slučaju je Proleće/leto 2016 – koja je sada u radnjama, Jesen/Zima 2016/17 koja se već uveliko šije, i Proleće/leto 2017).
Konstruktor ručno radi sve delove odevnog predmeta koji kreatori zamisle, i zato je u ovom koraku jako bitna komunikacija i dobro odrađena skica, kako bi se vreme izrade šablona smanjilo. Taj šablon se dalje koristi za izradu uzoraka (velicina 38), koji ide kod krojača, pa onda u šivaru da se uzorak sašije.
Nakon završenog uzorka, taj isti se validira (da li je to ono što su kreatori zamislili) i verifikuje (da li je komercijalno, tj. da li može da se proda) u timu koji čini komercijala: menadžer prodaje, menadžer maloprodaje i menadžer veleprodaje; kreatori i šef proizvodnje. Kada se model usvoji, onda ide na umnožavanje. Tada se ručno rađeni krojni delovi ređaju na magnetnu tablu i beleže koorinatne tačke kako bi se svaki krojni deo umnožio u rasponu veličina koje je komercijala odredila.
Umnožene veličine specijalizovani softver ređa kao “tetris”, kako bi bilo što manje otpada, na širinu materijala od kog se izrađuje taj model, i štampa preko plotera na samolepljivom papiru, koji se dalje prosleđuje krojačima.
Krojači kroje odevne predmete i uzorke mašinski, ali najveći deo svog vremena provode na većim serijama. Uz pomoć savremene mašine, koja sama leguje (ređa) materijal, laserski seče materijal, a time se u vremenu izrade štedi oko 60-80% potrebnog vremena.
Materijal se sa valjka sam leguje. Uz koordinate koje se dobijaju od zaposlenih preko kompjutera, legovanje materijala može da se završi jako brzo i precizno.
Nakon slaganja tih slojeva materijala (broj tih slojeva zavisi od količine odevnih predmeta koji su u planu proizvodnje), stavlja se samolepljivi odštampani papir iz plotera. Kompjuter sam indentifikuje tačke/linije/crtice po kojima sečivo treba da ide.
Ovim kompanija štedi radnu snagu, vreme i povećava se preciznost sečenja materijala.
Tako isečeni komadi (što veoma liči na rozen tortu sa velikom količinom kora) ide u šivaru, gde se spajaju, tj. šiju sastavni delovi odevnog predmeta, ušivaju dugmići, i na kraju pegla gotov odevni predmet.
Nakon završenog celog procesa proizvodnje (od kreacije do peglanja), roba se šalje u magacin gotovih proizvoda, odakle se distribuira kroz maloprodajnu i velikoprodajnu mrežu. Zamenik menadžera maloprodaje radi plan distribucije za maloprodajne lokale, a zamenik menadžera veleprodaje brine o asortimanu veleprodajnih kupaca. Osnovni cilj kompanije je da popunjenost magacina gotovih proizvoda bude sto niža, jer je to znak dobre prodaje!
Zemun, jun 2016.
Recepti i Kuvar online, Linkom-PC doo, sva prava zadržana, All rights reserved
PROČITAJ: GDE MOŽE DA SE KUPI KNJIGA TRADICIONALNI RECEPTI DOMAĆE SRPSKE KUHINJE?
Pročitajte još:
Portal Recepti i Kuvar online je svrstan u TOP 50 sajtova u Srbiji!
Ne propustite nijedan recept – Recepti i kuvar online na Facebook-u. Ostanite u toku, pratite Recepti i Kuvar twitter obaveštenja!