Intervju sa… Branko Đaković, Tomato Tomato Communications

0
Branko Đaković Tomato Tomato Communications
Branko Đaković Tomato Tomato Communications

U poslednje vreme sve više revertujem na neka jednostavna, arhaična jela, poput prebranca, pite gužvare i punjenih tikvica.

Zdravo kao cilj i naznaka, apsolutno. Zdravo kao opsesija, verovatno ne.

 

 

 

 

 

 

Branko Đaković je direktor Tomato Tomato Communication i konsultant sa pozamašnim iskustvom u IT sektoru u SAD, Kanadi, Holandiji, Nemačkoj, Italiji…, i osnivač je i brojnih časopisa u Velikog Britaniji. Branko Đaković trenutno sarađuje s velikim brojem vodećih međunarodnih kompanija iz raznih oblasti i radi na osposobljavanju profesionalaca, timova i čitavih organizacija.

Kao poslovni čovek, jako povezan sa inostranim klijentima, Branko Đaković je puno putovao i upoznao se sa različitim kulturama, i naravno, specifičnostima lokalnih kuhinja.

– Godinama ste prisutni u IT industriji, kao konsultant. Vaša kompanija Tomato Tomato Communications je prepoznata, kao poslovni partner, od mnogih najvećih igrača na IT sceni. Odakle ideja za naziv, koji više asocira na neku prehrambenu delatnost?

Baš je naša zaronjenost u IT scenu i izazvala ovakav jedna ‘organski’ naziv za firmu, pretpostavljam kao neka suptilna želja da se napravi balans između naše ultratehnizirane stvarnosti i onoga čime se stvarno bavimo, nečeg jednostavnog, skoro organskog. Inače sam naziv potiče iz jedne ljupke pesme koju su braća Geršvin napisala pre nešto manje od sto godina i za koju mi verujemo da najsažetije moguće objašnjava izazove sa kojima se mi kao konsulttani na IT tržištu suočavamao. A i volimo paradajz.

– Ako se ne varam, vaš lični i kompanijski fokus je razvijanje veština, kod zaposlenih u kompanijama, koji su vaši klijenti, sa posebnim fokusom na prodajne veštine? Kako vi doživljavate prosečnog prodavca (popularno rečeno Account Managera) u IT industriji u Srbiji danas?

Da, centralni deo naših aktivnosti u regionu je baziran na podršci razvoju timova i profesionalaca, sa specijalnim naglaskom na prodajne i komunikacione veštine. Naši klijenti su neke od najvećih svetskih IT komanija ali i neki veoma specifični i angažovani lokalni timovi. Naš je utisak da u Srbiji ne postoji prosečan Account Manager, ovde je tako bogat miks generacija, iskustava i profesionalnih orijentacija da svaki tim i pojedinac predstvaljaju izazov za sebe. Sto čini naš posao izuzetno zanimljivim i često veoma strastvenim.

– Šta su vaše preporuke za mlade kolege, vaše studente, kojima predajete svaki dan?

Naše preporuke su varljivo jednostavne – posvetite se srčano onome što radite, vežbajte, vežbajte i vežbajte, i zatim pronađite način da uživate najviše što možete u onom što najviše želite da radite…ili obrnuto.

– Koji su novi projekti na kojima radite?

Upravo smo usred prve sezone servisiranja kompanije Cisco kao njihov zvanični Business Learning Partner za Evropu, Bliski Istok i Afriku. To nas dovodi u kontakt sa zanimljivim partnerskim timovima od Kazablanke do Bejruta, od Kenije do Katara, kao i u detaljni obilazak našeg neposrednog komšiluka, a to je jedan od izazovnijih i zanimljivijih projekata koje smo radili u poslednje vreme. Takođe završamo pripreme za naš tradicionalni London Business Challenge, gde nam se manje i odabrane grupe naših klijenta pridružuju na izazovnom i dinamičnom workshopu u Londonu.

– Vaš posao zahteva veliko angažovanje i stalnu promenu okruženja. Kako uspevate da prevaziđete stalne promene načina ishrane, zbog velikog broja poslovnih putovanja?

Kratak odgovor – ne uspevamo, jednostavno se prepustimo i zaronimo u lokalne kuhinje, što svakako postane jedna od čari ovog nomadsko-konsultantskog života. Jesti ove nedelje Dim sum u Chinatownu u Londonu a zatim sledeće nedelje sjajnu jagnjetinu sa dunjama u Maroku, probati četiri vrste humusa u četiri različite zemlje bliskog istoka unutar nedelju dana, ima li išta zanimljivije?

– Da li u takvom stresnom i dinamičnom poslovnom i životnom okruženju, uspevate da vodite računa o zdravom načinu ishrane?

Zdravo kao cilj i naznaka, apsolutno. Zdravo kao opsesija, verovatno ne.

– Obzirom na veliko iskustvo i stalna putovanja, da li ste, negde, primetili da postoji koncept ekološke proizvodnje hrane, kao deo održivog privrednog razvoja?

Ekološka proizvodnja hrane postoji u tragovima, tu i tamo, u nekim zemljama više u nekim je nema uopšte, ali uopšteno govoreći, nedovoljno. Ime naše firme je paradajz, on je bar široko rasprostranjen po svetu, svi ga znamo i mnogi ga vole – a opet, kad ste poslednji put pojeli neki paradajz koji je po ukusu ličio na onaj koji ste pojeli u mladosti, negde na selu? Teško je povratiti izgubljeno.

– Koja nacionalna kuhinja vam je omiljena/najviše vam odgovara?

Wow, gde početi,- obožavam mediteransku kuhinju u svim njenim pojavnim oblicima sa velikim naglaskom na italijanskoj, sečuansku, severno-indijsku i klasičnu Američku steak vertikalu.

– Da li imate nekog omiljenog kuvara / restoran?

Moj spisak omiljenih kuvara i restorana bi mogao samo da potcrta opštu sliku moje halapljivosti, veoma je dugačak. Takođe, ne bih bio fer prema mojim ne sasvim omiljenim restoranima, i u njima često volim da jedem. Recimo samo da mi je izuzetno drag poznati Dim sum restoran New World u londonskom Chinatown distriktu.

– Za kraj, koje je vaše omiljeno jelo domaće kuhinje? Koje je vaše omiljeno jelo u restoranu?

U poslednje vreme sve više revertujem na neka jednostavna, arhaična jela, poput prebranca, pite gužvare i punjenih tikvica. Da li je to znak starenja ili nostalgije ili promenjenog ukusa, ne znam, ali prija mi. Valjda o tome upravo i pričamo danas ovde.

 

Novi Beograd, oktobar 2014.
Razgovor vodio: Miodrag Ilić
Recepti & Kuvar, Linkom-PC doo sva prava zadržana, All rights reserved

Preporučujemo Članci ovog autora

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.