METRO je obeležio 18.06. UN Svetski dan održive gastronomije - panel
METRO je obeležio 18.06. UN Svetski dan održive gastronomije - panel

Dan održive gastronomije ističe značaj i ulogu kojom gastronomija, kao takva, doprinosi celokupnom održivom razvoju širom sveta. Takođe, potvrđuje da su sve kulture i civilizacije ključni faktori u održivom razvoju.

Uvidevši značaj i ulogu koju gastronomija može odigrati na svetskom nivou, UN je 21. decembra 2016. godine usvojio posebnu rezoluciju A/RES/71/246 i odredio 18. jun kao Svetski dan održive gastronomije.

Ovim danom se priznaje da gastronomija predstavlja kulturno nasleđe vezano za prirodnu i kulturnu raznolikost sveta.

Zašto obeležavamo UN Svetski dan održive gastronomije?

Ovo nam je prilika da se dodatno obrazujemo, da razumemo značaj dosadašnjih dostignuća u oblasti gastronomije i podržimo naredna. Imamo mogućnost da organizujemo aktivnosti vezane za temu samog dana, uključimo divne ljude iz različitih oblasti koje povezuje ljubav prema gastronomiji. Svi akteri generalno, vlade, civilno društvo, javni i privatni sektor, škole, univerziteti i građani, čine odskočnu dasku za sprovođenje aktivnosti koje podižu svest o značaju i doprinosu svakog od njih na polju održive gastronomije.

Osim povezanosti sa tri dimenzije održivog razvoja (ekološka, ekonomska i socijalna), održiva gastronomija ima ulogu u promovisanju poljoprivrednog razvoja, sigurnosti hrane, ishrane, proizvodnje na održiv način i očuvanje biodiverziteta. Posvećenost održivosti podrazumeva odgovornost za proizvodnju i potrošnju hrane, što znači da bi svi akteri društva trebalo da podrže potrošnju održive hrane i ojačaju veze sa lokalnim proizvođačima.

Posvećenost prema principima održivosti uključuje smanjenje siromaštva, efikasno korišćenje resursa, zaštita životne sredine i klimatske promene i zaštitu kulturne vrednosti, baštine i raznolikosti.

Svi zaposleni u Metro-u veruju da se svi mi, na globalnom nivou, suočavamo sa ekonomskim, ekološkim, društvenim i kulturološkim izazovima, ali su i ubeđeni da je održivost ključ za transformaciju ovih izazova u mogućnosti i zato se Metro vizija definiše kroz moto: „Postanimo održivi u svemu što radimo“.

Tako i kada je reč o gastronomiji, Metro puno pažnje ulaže u razvoj asortimana, edukaciju, saradnju sa kupcima iz ugostiteljskog kanala i dobavljačima, pružajući im podršku u njihovom svakodnevnom poslovanju.

S obzirom da, u kompaniji postoji snažan fokus na razvoj ugostiteljstva kako u svetu, kroz ostale Metro zemlje, tako i u Srbiji, Metro AG je odlučio da od ove godine zajedno sa UN obeleži 18. juni kao Svetski dan održive gastronomije.

Zbog toga je u Metro HoReCa centru, organizovan panel, sa idejom da se na ovom posebnom događaju podele iskustva i sazna što više o temama koje su ključne za razvoj održive gastronomije.

Metro panel o održivoj gastronomiji

Učesnici panela su bili:

Uvodničar i moderator je bila Janja Radović, METRO, Specijalista za odnose sa trgovinama/Saradnik za održivo poslovanje.

  • Nataša Treskanica – METRO, kontrola kvaliteta
  • Milica Aleksić – METRO, HoReCa Centar
  • Miodrag Ilić – autor knjige Tradicionalni recepti domaće srpske kuhinje
  • dugogodišnji dobavljač Metro-a Anđelko Mišković, GROW rasad
  • Srđan Stošić – METRO, održavanje

Nataša Treskanica je govorila je o kvalitetu i bezbednosti hrane, standardima koji se sprovode i zahtevaju u Metro kompanijama, o edukaciji koja se vrši na polju standardizacije, posebno kada su u pitanju OWB proizvodi.

Milica Aleksić, je iz ugla profesionalca, govorila o značaju pravilne/izbalansirane ishrane.

Miodrag Ilić, autor knjige Tradicionalni recepti domaće srpske kuhinje, objasnio je kako očuvanje tradicije i značaj negovanja tradicionalnih recepata, kao kulturne baštine, ima uticaja na očuvanje biodiverziteta, kao i da je potrebno staviti akcenat na hranu koju treba jesti sa područja iz kojeg dolazi.

Anđelko Mišković iz kompanije Grow rasad, kao dugogodišnji dobavljač Metro-a govorio je o uspešnosti održive proizvodnje salate sa korenom, održivi način proizvodnje kroz uloženu investiciju, dugogodišnju saradnju kroz sigurni plasman u Metro-u, ali i kao skorašnji OWB dobavljač, kako jedan kvalitetan lokalni proizvod pravi razliku na polici, ali i diferencijaciju na tržištu.

Za kraj panela, Srđan Stošić je objasnio osnovne pojmove o energetskoj efikasnosti i mogućem uticaju na profitabilnost poslovanja u ugostiteljstvu, uz primere kako je Metro ostvarivši uštede, povećao energetsku efikasnost.

Nakon panela, svi prisutni su imali priliku da uživaju u đakonijama koje su, na osnovu recepata iz knjige Tradicionalni recepti domaće srpske kuhinje, pripremili šefovi iz Metro HoReCa centra.

Fotografija govori bolje od hiljadu reči:

PROČITAJ: GDE MOŽE DA SE KUPI KNJIGA TRADICIONALNI RECEPTI DOMAĆE SRPSKE KUHINJE?

Pročitajte još:

Portal Recepti i Kuvar online je svrstan u TOP 50 sajtova u Srbiji!

Ukoliko vas interesuju svi naši recepti, kliknite na link: RECEPTI. Zbirke najboljih recepata naših saradnika nalaze se u sekciji kuvar, ukoliko želite više da pročitate, klikinte na link: KUVAR. Ukoliko želite da pogledate našu naslovnu stranu, kliknite na link: RECEPTI I KUVAR ONLINE homepage.

Ne propustite nijedan recept – Recepti i kuvar online na Facebook-u. Ostanite u toku, pratite Recepti i Kuvar twitter obaveštenja!